Feest aan Zee

Gratis Museumles voor groep 5 & 6

6 juni 2018 | Gratis Museumles

Gratis museumles voor groep 5 & 6
Het Museon presenteert in het kader van het Feest aan Zee t/m december 2018 een speciaal educatief programma rondom het thema ‘Den Haag, cultuurstad aan Zee’. Ervaar welke sporen de zee, het strand en de duinen achterlaten in Den Haag en zie hoe de stad en de zee met elkaar zijn verbonden. Boek nu de gratis museumles '… mooie stad achter de duinen' voor groep 5 en 6, waarbij de thema's mens, zee en duinen centraal staan. Indien gewenst inclusief busvervoer voor scholen uit Den Haag!

De leerlingen ontdekken tijdens de les wat de duinen precies zijn, hoe ze ontstaan en waar mensen de duinen voor gebruiken. In de les en de bijbehorende opdrachten staan de volgende thema’s centraal: water, verdediging en recreatie. Aan het eind krijgt elke groep een kwartetspel mee voor op school.

Meer informatie over de les

Meer informatie over Feest aan Zee Den Haag ~ Scheveningen